In Dieta .cz -> Dieta recepty

Dieta recepty: čemu se při dietním vaření vyhnout a co naopak upřednostnit?

V tomto článku se dozvíte:

  1. Co je žádoucí a čemu je třeba se při vaření vyhnout?
  2. Dieta – recepty a příprava jídel dle zásad redukční diety
  3. Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

Mnoho lidí by rádo dodržovalo dietu. Mají ale potíže s vymýšlením jídel, která by mohli vařit, aniž by přitom porušovali dietní zásady. Náš článek přináší nápady a inspiraci na dietní stravování.

1. Co je žádoucí a čemu je třeba se při vaření vyhnout?

Základ dietního vaření tvoří znalost surovin, které je možné používat, a které nikoli. Významnou roli také hraje samotná úprava pokrmů. Tady naleznete nejdůležitější zásady.

Co jíst

  • Jídla dušená, vařená a vařená v páře
  • Jídla obsahující komplexní sacharidy (nízký glykemický index)
  • Jídla, která mají vysoký obsah bílkovin
  • Potraviny s kvalitními tuky
  • Potraviny obsahující vysoký podíl vlákniny, minerálů a vitamínů
  • Netučné a libové maso, zejména drůbeží, ovšem taky jehněčí, telecí, ryby a zvěřinu
  • Zelenina (meloun, rajčata, paprika atd.), ovoce (hlavně jablka, jahody, třešně)
  • Konzumujte potraviny z celozrnné nebo tmavé (žitné) mouky
  • Luštěniny, obiloviny, velice s mírou ořechy, olivový olej, mléčné výrobky (bílé jogurty, mléko, netučný tvaroh) a netučné sýry

Co nejíst

  • Pečená a také smažená jídla
  • Pražené a smažené pochutiny (sušenky, brambůrky, tyčinky,…), konzervované masné výrobky, uzeniny, sladkosti, alkohol, slazené nápoje
  • Příliš mnoho sacharidů a tuků (omezení příloh jako brambory, pečivo, rýže, těstoviny, knedlíky)
  • Potraviny s obsahem jednoduchých cukrů
  • Potraviny s vysokou energetickou hodnotou
  • Potraviny vyrobené z bílé (pšeničné) mouky (pečivo, těstoviny)
  • Fast-food jídla, sladké a tučné moučníky, tučné sýry, uzené výrobky, máslo, sádlo, tavené sýry, tučná masa

2. Dieta – recepty a příprava jídel dle zásad redukční diety

Vyžaduje vaše dieta recepty, které by ji osvěžily? Optimální potraviny vám mohou pomoci vybrat tabulky energetických hodnot potravin a tabulky glykemického indexu. Měli byste se orientovat také podle obsahu tuku. Ten by měl být co nejnižší.

Tradiční přílohy nahraďte např. žitným pečivem anebo dušenou zeleninou. Zkuste co nejvíce omezit používání jíšek a zásmažek. Jestliže vám vařené nebo dušené jídlo nechutná, vyzkoušejte přípravu pokrmů na teflonové pánvi či na pánvi Wok umožňující pečení bez tuku.

3. Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

Nadváha je totiž zdravotní problém jako každý jiný – a jediné jisté řešení na zdravotní problém je navštívit specialistu, který Vám může poskytnout individuální a profesionální pomoc.

Pokud by se lidé s angínou léčili pomocí obecných rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Jak probíhá hubnutí s pomocí specialisty a proč bývá často úspěšnější? Klikněte na ikonu níže a dozvíte se: